fbpx
čeština
english

NULOVÉ VADY

Neustálá snaha o zlepšování kvality

Cíle

  • základní je změna myšlení všech pracovníků v organizaci
    • vysokou kvalitu vnímat jako klíč k zákaznické spokojenosti
      a efektivity
    • být si vědom svého osobního přínosu ke kvalitě
    • každý bude znát základní principy, jak kvalitu vyrábět
  • cíl nulové vady symbolizuje neustálou snahu o zlepšování kvality

Obsah

DVA ZÁKLADNÍ PŘÍSTUPY

  1. Plánování bezpečných procesů se zaměřuje na identifikaci potenciálních kvalitativních problémů, které vznikají ve vývoji nebo ve výrobě - metoda FMEA (Failure Mode and Effects Analysis)
  2. Poučení se z chyb ve výrobě - metoda Andon Jidoka
    • Identifikace vady - signál Andon
    • Zastavení linky (procesu)
    • Svolání řešitelského týmu - popis a analýza vady
    • Realizace dočasného opatření - rozjezd linky
    • Analýza kořenové příčiny řešiteslkým týmem
    • Realizace POKA YOKE